
Omdat mijn lezers de verhalen over seks & sex als ijsjes aflikken en mijn inspiratie haar grenzen heeft genaderd, vandaag een korte bloemlezing van wat er over dit onderwerp de laatste maand op Nu.nl Lifestyle werd gepubliceerd.
Rode wijn een sekselixer voor vrouw
Vrouwen die er een gewoonte van maken iedere dag twee glaasjes rode wijn te drinken, zouden meer zin in seks hebben dan geheelonthouders. De reden voor deze hogere seksdrang vinden de onderzoekers in de ingrediënten die rode wijn bevat en die de bloedstroom naar ‘belangrijke gebieden‘ zouden bevorderen. Hierdoor zou de vrouw meer zin in seks krijgen. Let op! Dat effect heeft witte wijn NIET.
Aan het onderzoek deden 800 vrouwen mee, tussen de 18 en 50 jaar. Vrouwen die meer dan twee glazen wijn per dag dronken werden uitgesloten van deelname; de onderzoekers waren bang dat eventuele dronkenschap de onderzoeksresultaten zouden vertroebelen.
Vrouwen worden aantrekkelijker dan mannen
Wetenschappers van de Finse Universiteit van Helsinki ontdekten dat mooie vrouwen meer kinderen krijgen dan minder aantrekkelijke vrouwen en dat een groter percentage van die kinderen meisjes zijn. Deze dochters groeien ook uit tot aantrekkelijke vrouwen en krijgen eveneens meer dochters. Zo wordt dit patroon voortgezet. Kanazawa ontdekte ook dat de aantrekkelijkste koppels maar liefst 26 procent minder zonen op de wereld zetten.
En volgens Kanazawa “is fysieke aantrekkingskracht een in hoge mate erfelijk bepaalde eigenschap, die het voortplantingssucces van dochters veel groter maakt dan dat van zonen. Als aantrekkelijke ouders meer dochters hebben, en als die aantrekkingskracht erfelijk is, is het logisch dat vrouwen, door de generaties heen, geleidelijk aantrekkelijker worden dan mannen.”
Dat is slecht nieuws want het zou betekenen dat de man met uitsterven wordt bedreigd. Voor alsnog is er ook een pluspunt te melden. Vrouwen zullen steeds vaker op jacht naar een man moeten gaan. Voor mannen zoals Ko, die niet bepaald vooraan heeft gestaan bij het uitdelen van een aantrekkelijk uiterlijk, is dat een hoopvol bericht. Vrouwen hoeven niet bang te zijn dat het zaad van een lelijke vent van invloed is op het nageslacht. Bij mannen blijken looks in het evolutieproces veel minder belangrijk te zijn, want hoe knap een man ook is, dit heeft geen meetbare gevolgen voor zijn nageslacht.
Nieuw soort man zweert seks en carrière af
In Japan is er sprake van een nieuwe subcultuur: een steeds groter wordend aantal jongemannen vindt auto’s maar saai, heeft geen interesse in seks of liefde en waagt zich evenmin aan een bloeiende carrière. Ze noemen zich herbivoren.
De lifestyle van deze groep is erop gericht geen competitie te hoeven aangaan en bestaande patronen voor mannen te doorbreken. Deze behoefte zou voortkomen uit teleurstelling in de maatschappij en de economische situatie zoals die sinds 1980 geldt in Japan. Wellicht dat dit voortkomt uit het gebrek aan zelfvertrouwen. Kenmerkend voor hen is ook dat ze veel tijd alleen doorbrengen en bovengemiddeld veel op internet te vinden zijn.
Herbivoren consumeren minder en kopen geen spullen om hun aanzien of eigenwaarde mee te vergroten, gedeeltelijk omdat ze daar geen geld voor hebben. Aha, weer iets geleerd. Ik mag mezelf een herbivoor noemen. Maar ja, als deze tendens doorzet dan krijgen de vrouwen die straks dus in de meerderheid zijn, het extra zwaar met zoeken naar een geschikte zaaddonor. Of het is de voorbode van een correctie van moeder natuur. Ik vrees dat deze hype zal overslaan naar Europa want de Europese vrouw wil een Beest in bed:
Europese vrouwen eisen beest in bed
Vrouwen maken het mannen maar moeilijk: een potentiële partner moet eerlijk, trouw, intelligent, vrijgevig, vlot, gelijkwaardig en een beest in bed zijn, anders kan hij onmiddellijk rechtsomkeert maken. Mannen zijn in hun zoektocht naar liefde flexibeler.
Eerlijkheid, trouw en goede communicatie zijn voor mannen vooral belangrijk. Aan dat rijtje kan een leuk en sexy voorkomen toegevoegd worden, maar dan nog is het rijtje eisen dat vrijgezelle mannen stellen een stuk korter dan dat van hun vrouwelijke equivalent. Aldus een onderzoek van Parship.
Geen hot nieuws want dat was mijn conclusie al jaren. Bovendien is het aanbod mannen groot en dus kunnen de dames ook hoge eisen stellen.
Valt er ook nog wat positiefs over seks te melden? Jazeker, mannen lees vooral verder…
Vrouwen liefst wakker gemaakt voor seks
Slechts 15 procent van de Nederlandse dames vindt slaap zo belangrijk dat zij nergens voor gewekt willen worden. De overige vrouwen hebben echter allemaal wel een zwakke plek waarvoor zij graag wat slaap inleveren. Uit onderzoek van maandblad 100%NL blijkt dat maar liefst 36 procent van de vrouwen het liefst gewekt wordt voor seks. Aan het onderzoek deden 500 vrouwen mee.
Sexy ondergoed vliegt winkel
Slechte economische tijden zijn gouden tijden voor de lingerie en seksartikelen fabrikanten. Blijkbaar is seks de beste remedie om je zorgen even te vergeten. Wel dames, Ko heeft veel zorgen aan zijn hoofd, kom maar op! Ik wil graag testen of deze bewering klopt. De Britse krant The Telegraph meldt dat push-upbh’s, visnetkousen en jarretels, als warme broodjes over de toonbank gaan. De krant heeft de hand weten te leggen op verkoopcijfers van het vooraanstaande warenhuis Debenhams en daaruit blijkt hoezeer sexy ondergoed een vlucht heeft genomen.
Zo zijn verkoopcijfers van visnetkousen met 83 procent gestegen en van jarretels met 71 procent. De verkoop van push-upbh’s steeg met 61 procent. Zijde, satijn, zwart kant en dierenprintjes blijken de grootste aantrekkingskracht uit te oefenen. Het warenhuis zelf vermoedt dat de crisis de drijvende kracht achter de succescijfers is.
Hoge hakken officieel uit de mode
We blijven nog even bij de sexy mode en komen met de teleurstellende mededeling dat hoge hakken nu toch echt uit de gratie zijn. Dat meldt de Britse Marie Claire. De vrouw die haar sexy legs wil benadrukken doet dat met platte schoenen zoals ballerina’s en stylish sandaaltjes. Nu was ik toch al geen liefhebber van een stiletto tussen mijn bilnaad dus komt deze trend me wel goed uit.
Ook voor de eindredacteur van de Amerikaanse Vogue is de trend niet onopgemerkt gebleven. Andre Leon Talley verklaarde onlangs dat ‘hoge hakken officieel uit de mode zijn’ en vindt dat vrouwen een voorbeeld moeten nemen aan Michelle Obama, die eigenlijk altijd gezien wordt in de zogenaamde ‘flatjes’.
Al deze artikelen kun je uitgebreid lezen op Nu.nl

Interesant artikel lamg genoeg in de horeca gezeten en een eeuw geleden mijn papieren voor de horeca gezeten dat dit aan de vel van de druif moet liggen dus zocht ik wat info op.
Rode wijn bevat resveratrol, een stofje dat niet alleen goed is voor de bloedvaten, maar ook om kanker te voorkomen. Deze stof zit in de schil van de druif. Omdat er alleen vruchtvlees van de druif wordt gebruikt om witte wijn te maken, bevat witte wijn geen resveratrol.
Maar volgens Dipak Das, moleculair bioloog van de University of Connecticut, zitten ook in het vruchtvlees werkzame stoffen. Twee glazen witte wijn per dag verminderen volgens hem dus net zo goed de kans op hart- en vaatziekten als rode wijn.
Minder hartschade
Om dat te bewijzen, heeft Das onderzoek gedaan naar hartziekten bij ratten. De dieren die elke dag een beetje witte of rode wijn dronken en een hartaanval kregen, overleefden deze met minder schade dan ratten die alleen water te drinken hadden gehad. Ook daalde hun bloeddruk sterk.
http://www.telegraph.co.uk/
Hahaha, ja hoge haken uit de mode…. ach dan moet je daar ook snel sch….. aan hebben. De hoge hak moet blijven want dit maakt de been van de vrouw, al moeten ze hier niet altijd op lopen want dan kan je rug en heup problemen krijgen.
Maar de vrouw is mans genoeg om zelf te kiesen in wat ze lopen of dragen, en die mode trent ach…. natte neus, als je doe wat zij zeggen loop je als een hond achter zijn baasje aan.
Laat een ieder zelf weten wat hij/zij draagt, zolang ze hier niemand mee lastig vallen ….mooi belangrijk toch…
Maar ik hou van mooie beennen of ze nou in hoge hakken zitten of plat op de grond zolang de vrouw maar goed loopt en er zich prettig bij voelt.
En die wijn ach…. ik drink niet dus het zal wel, maar het wordt wel gezegd dat alcohol de toegang makkelijker maakt….
Maar doe het nou zonder drank blijf nuchter dan krijg je ook geen spijt van wat je hebt gedaan.
Succes….