Karst Tates en zijn veroordeling | Ko van Dijk Vertelt

Karst Tates en zijn veroordeling

galg

Was Karst Tates nu een terrorist, een zelfmoordenaar of die rustige en aardige jongen die alleen maar wilde aantonen dat de beveiliging niet deugde? Dat laatste om zijn ex-werkgever een loer te draaien. Die had hem immers ontslagen waardoor hij in grote financiële problemen geraakt was. Ook nog een optie is de theorie dat Karst woedend was op onze vorstin die hem persoonlijk een dwangbevel stuurde. Niet één maar tientallen. Dat mens en haar familie zou hij voor het oog van de natie mores leren. Hij had er zijn leven voor over.  Mijn gevoel zegt: hier klopt iets niet. Komen we de waarheid ooit te weten?

De typisch Nederlandse mentaliteit is dat we heel snel klaarstaan met onze veroordeling. We zien een paar feiten en denken dan te weten hoe het zit. Bij dramatische gebeurtenissen laten we ons (mis)leiden door de emoties van het moment. Helaas ben ik ook een Nederlander. Ik ben daar zeker niet trots op omdat ik ons land en haar bestuurders door en door corrupt en verziekt vind. Daarom zet ik steeds vaker vraagtekens achter officiële verklaringen. Zeker als de pers, zoals in dit geval, onmiddellijk van de PD geweerd wordt.

Ik geef ruiterlijk toe dat mijn gedachte bij het zien van de vreselijke beelden op 30 april onmiddellijk was: er is voor de dader maar één straf en dat is de doodstraf. Ik heb dat ook op mijn weblog geschreven. Op dat moment was ik overtuigd dat Karst Tates doelbewust op de feestgangers inreed. Nu, drie dagen later, twijfel ik daaraan. Die twijfel wordt me vanzelfsprekend niet in dank afgenomen. Tientallen haatmails en dito reacties heb ik op mijn vorige column ontvangen. Ko was gek, idioot en meer van dat soort vleiende opmerkingen. Maar het valt nog mee. In de zaak Maddie McCann waren de verwensingen nog een graadje erger. Die zielige ouders, hoe durfde ik ze te beschuldigen. Voor wie nog steeds gelooft in een ontvoering raad ik het boek van Amaral aan. Als correct politiek denken links dicteert kijk ik graag naar rechts en omgekeerd. Dat maakt je niet geliefd maar wel gelezen.

Bij de eerste beelden van de “aanslag” horen we de commentatoren nog zeggen dat de bestuurder misschien onwel geworden is en dat we niet gelijk moeten denken aan een doelbewuste aanslag. We weten dan nog niet wíe die bestuurder is en dat hij al eerder getracht heeft een afzetting te doorbreken. Spoedig wordt meer over hem bekend. Maar de verhalen zijn tegenstrijdig. Karst zou op 1 mei zijn huis worden uitgezet wegens grote huurschulden. Radeloosheid zou hem tot deze daad gedreven hebben. Op het dwangbevel dat aan Karst overhandigd was stond zoals gebruikelijk “In naam der Koningin” Maar nu blijkt dat Karst een keurige huurder was en dat hij zelf zijn huur per 1 juni had opgezegd. Inderdaad wegens financiële problemen maar NIET wegens een huurachterstand. Van een uitzetting was dus geen sprake.

Vrij snel kwam het bericht in de media dat Karst nog volledig bij kennis was toen hij met de zwaar gehavende Suzuki tegen de Naald reed. Hij zou onmiddellijk bekend hebben een aanslag op Koninklijke familie te hebben beraamd. De politiewoordvoerder vertelde er nog bij dat Karst geen verwarde indruk maakte. De foto die Pim Ras enkele seconden na de klap schoot laat toch een heel ander beeld zien. Ook bij Pauw en Witteman zegt Pim dat hij verbaasd is over de bekentenis van Karst. Pim had duidelijk de indruk dat Karst niet meer in leven was of op z’n minst bewusteloos. Zeker weten deed Pim dat niet omdat hij door de politie werd weggestuurd.

Volgens de officiële lezing overlijdt Karst de volgende dag om 02.58 uur aan hersenletsel. Dat exacte tijdstip bevreemd me. Doorgaans lees je omstreeks zo en zo laat is het slachtoffer overleden. Maar Karst is natuurlijk een bijzonder geval. Aan weerskanten van zijn bed zaten ongetwijfeld agenten die continu op hun exact lopende horloges keken. Haalt ie het of haalt ie het niet?

Hersendood? Zo ernstig zagen de verwondingen er niet uit. Ik heb mensen met zwaar verminkte gezichten gezien die wonder boven wonder volledig herstelden. Maar ik ben geen arts. Een kogel die je hersenpan doorboord betekent absoluut je einde. Ja, maar zijn hoofd werd ondersteund toen ze hem uit de auto gingen zagen. Dat doe je niet als iemand dood is. Nee, maar wel als je de indruk wilt wekken dat het slachtoffer nog in leven is. Misschien komt iemand nog met filmbeelden waarop we Karst nog echt zien bewegen als hij uit de auto wordt gehaald. Of zijn er getuigen die hem hebben horen praten tegen de twee agenten.

Laten we eens aannemen dat we correct zijn voorgelicht. Karst leefde dus nog toen hij uit dat wrak werd gesneden. Maar hoe was zijn toestand tijdens de laatste meters van die verschrikkelijke dodemansrit? Omstanders verklaarden dat hij extra gas gaf. Ja, dat kunnen we ook zien op de filmbeelden. Maar op foto’s blijkt dat Karst voorovergebogen een beetje schuinweg over zijn stuur hangt. Het is vaker voorgekomen dat iemand onwel achter het stuur wordt en in volle vaart op een boom of vangrail botst. Dat zou verklaren waarom de druk op het gaspedaal werd opgevoerd.

De politie heeft herhaaldelijk oproepen gedaan voor foto’s en filmbeelden van voor het moment dat Karst zijn eerste slachtoffer maakte. Dat beeldmateriaal ben ik ook heel nieuwsgierig naar. Op de weinige foto’s die richting de aanstormende auto genomen zijn zie je in de verte de dranghekken waar Kars doorheen gereden is. Er staat geen publiek maar er stonden wel beveiligers. Een gericht schot op de auto van Karst had dus geen gevolgen voor de omstanders gehad want die waren er niet of nauwelijks. Maar dan had de schutter dit toch kunnen melden? Hij zou als een held geëerd worden. Jazeker, als daarmee de auto tot stilstand gekomen was zonder dat er slachtoffers te betreuren waren. Maar dat gebeurde helaas niet.

Vrienden en zijn buurvrouw verklaarden dat Kars een keurige man was. Wel had hij veel moeite met zijn ontslag bij zijn laatste werkgever: een beveiligingsbedrijf. Daardoor kwam hij in grote financiële problemen. Andere geluiden zijn er ook te horen. Kars zou graag in militaire kleding rondlopen en als een autocoureur door de straten van zijn woonplaats racen Wat is de waarheid?

Zijn vrienden konden zich indenken dat Karst wilde aantonen hoe kwetsbaar de beveiliging van ons Koninklijk huis is. Daarmee zou hij zijn ex-werkgever in diskrediet brengen. Maar een aanslag en ook nog eens onschuldige slachtoffers maken? Nou nee, dat paste beslist niet bij de Karst Tates die zij hebben gekend. Dat zegt natuurlijk nog niets. Ieder mens kan in een positie komen waarop de emoties het winnen van de redelijkheid. Maar wacht eens even…. Er zijn aan wijzingen dat Karst zijn daad grondig had voorbereid. Met zijn oude auto door de beveiliging heenbreken was inderdaad een fluitje van een cent. Dat feit alleen al was hem 100% gelukt. Maar hij reed als een bezetene door. Dood en verderf zaaiende schreef Karst wereldgeschiedenis. Zou dat nu werkelijk zijn opzet zijn geweest?

Ik heb de theorie van de kogel in mijn vorige column besproken en daarbij uitdrukkelijk vermeld dat het om een hypothese ging en niet om een vaststaand feit. De hekken van de afzetting zijn niet voldoende om de auto zodanig te raken dat Karst daardoor zijn bewustzijn verloor. Die zware beschadigingen zijn pas veroorzaakt door de personen die Karst aanreed. Heel goed mogelijk dat deze aanrijdingen de oorzaak van zijn hersenletsel zijn. In dat geval mogen we aannemen dat Karst inderdaad maar één doel voor ogen had: de bus van de koningin frontaal raken. Maar had hij daarmee onze vorstin en haar gevolg iets aangedaan? Ja, dat had gekund als die Suzuki een Hummer was geweest. Maar ook een klein autootje volgepropt met explosieven treft doel. Explosieven dacht ook de politie aan toen de auto van Karst werd onderzocht. Bij een goed voorbereide aanslag zorg je voor een zo groot mogelijke chaos. Een welgemikte handgranaat in de bus was voldoende geweest. Maar de politie trof niets aan. Ook bij Karst thuis lagen geen explosieven of wapens. En dat draaiboek? Hebben we daar nog iets over vernomen?

Er is op andere fora, maar ook in de kranten, gespeculeerd over “Suïcide by Cop” Karst zou bewust op liquidatie uit zijn geweest. Wetende dat langs de route van de Koninklijke bus scherpschutters waren opgesteld. Er werd onmiddellijk een vergelijking gemaakt met de moordenaar van Theo van Gogh. Maar die liet een afscheidsbrief achter. Zo’n brief is nog niet opgedoken van Karst. Maar dat kan nog komen omdat door de feestdagen de postbestelling achterloopt. Een afscheidsbrief zou meer duidelijkheid scheppen in zijn beweegredenen. En hoe staat het met zijn appartement? Was dat al leeg? Volgens de Telegraaf zou de overdracht aan een nieuwe huurder op 1mei plaatsvinden. Dat sluit dan naadloos bij de zelfmoordtheorie aan. Karst kon nergens meer heen. Tegen een vriend zou hij eens gezegd hebben dat als hij alles verloren zou hebben hij de hand aan zichzelf zou slaan.

De dader ligt zo dadelijk letterlijk op het kerkhof. Ik hoop dat zijn nabestaanden niet kiezen voor een crematie. Waarom hoop ik dat? Omdat ik er iets minder van overtuigd ben dat Karst daadwerkelijk een aanslag op Beatrix wilde plegen. Natuurlijk willen we dat het liefst horen want zoveel slachtoffers door een bizarre samenloop van omstandigheden is moeilijker een plek te geven. Voor de goede orde: mocht ooit blijken dat Karst door een politiekogel is geveld dan komt de schutter alleen maar lof toe. Hij heeft getracht erger te voorkomen en Karst nam bewust het risico. Dat het zo dramatisch afgelopen is blijft in de eerste plaats de schuld van Karst. Ik pleit hem dus zeker niet vrij. Daar is geen enkele reden voor. Maar bij een democratie hoort een transparante verslaggeving, ook als die heftige discussies oproept. Openheid is eveneens van belang voor de zeer aangeslagen ouders van Karst die ongewild voor de rest van hun leven een stempel hebben opgedrukt gekregen.

NB, aan de reacties te oordelen geloven steeds minder mensen dat Karst nog een verklaring heeft afgelegd. Waarom heeft de politie ons dan voorgelogen?


Beste reageerders, ik juich reacties altijd van harte toe. Ook als deze een kritische ondertoon bevatten. Maar mijn weblog is geen discussieforum (zie ook de spelregels bij het reactieveld) Daarom heb ik besloten voor deze topic de reactiemogelijkheid af te sluiten.

© Ko van Dijk. Geheel of gedeeltelijke overname van de columns is niet toegestaan.

84 reacties

  1. 1
    hc kuyt zegt:

    Hallo!

    Hier moet ik toch even kwijt dat als een auto eerst is teruggestuurd en daarna doorbreekt met hoge snelheid, de desbetreffende agenten minimaal 500 meter de tijd hadden om op de radio te melden dat er een “renegade auto” aankwam. Ik ben zelf op koninginnedag in noordwijk uitgeweest, alwaar er ook agenten waren achter de dranghekken!. Ik neem aan dat als je de melding krijgt dat er een auto op hoge snelheid naar je toe komt dat je zeker de tijd hebt om te schieten. je hoort 2 knallen. Ik ben geen expert maar de vader van mijn vriendin is ex kolonel in het leger.. Niet het nederlandse leger, maar wel een expert mbt wapens en wapengeluiden. Ik ga hem via internet benaderen om te kijken hoe hij de knallen beoordeeld. Voorts is de situatie bij de dranghekken niet volledig duidelijk, op 1 van de foto,s zie je duidelijk een gapend gat, en niet op zo,n manier dat daar veel mensen hebben gestaan. Is het niet zo dat er vaak bij dranghekken openingen worden vrijgehouden zonder publiek. Ik heb hier helaas te weinig gegevens over, kan het niet afleiden. 500 meter a 100? kilometer per uur? Hoeveel tijd kost het om te zeggen, er komt een auto met hoge snelheid jullie kant op? Vul het zelf maar in..

  2. 2
    anne zegt:

    Had je hem ook het voordeel van de twijfel gegund, was hij Marokkaan geweest, Ko? Hij moest daar niet zijn en heeft onnodig mensen in gevaar gebracht. Punt uit.
    Voor zijn ouders is het inderdaad onneindig tragisch. Ik hoop dat iedereen wijs genoeg is deze mensen niet verantwoordelijk te stellen.

  3. 3

    @Anne, een goede vraag van je. Nee, bij een Marokkaan had ik minder snel mijn twijfels gezet omdat we dit al eerder hebben meegemaakt. Denk aan Theo van Gogh. Maar ook omdat dan het motief voor de hand ligt. En we weten dat er binnen onze samenleving fundamentele moslimgroeperingen bestaan. Echter, een Marokkaan zou dit nooit als eenling hebben gedaan.

  4. 4
    Marcel zegt:

    @ko

    “Een kogel die je hersenpan doorboord betekent absoluut je einde.”
    Een onjuiste bewering.

    “Maar Karst is natuurlijk een bijzonder geval. Aan weerskanten van zijn bed zaten ongetwijfeld agenten die continu op hun exact lopende horloges keken. Haalt ie het of haalt ie het niet?”
    Misschien was het wel de dienstdoende arts die hem aan het reanimeren en/ of defribileren was en heeft hij op een gegeven moment besloten dat het verdere behandeling niet meer zinvol was en dus meteen de exacte tijdstipdood kon vaststellen op zijn casio radiohorloge (google daar maar op).. Ik weet het niet, maar jij ook niet… We waren er niet bij

    “De hekken van de afzetting zijn niet voldoende om de auto zodanig te raken dat Karst daardoor zijn bewustzijn verloor”
    Waar baseer je dat op?

  5. 5

    @Marcel, “De hekken van de afzetting zijn niet voldoende om de auto zodanig te raken dat Karst daardoor zijn bewustzijn verloor”
    Ik ken die hekken goed. Het waren normale dranghekken, wegen 14 kilo en rijd je zo opzij. Dat kun je ook zien op die ene foto waarbij de auto van voren is genomen. het hek staat open en ligt niet eens plat.

  6. 6
    Marcel zegt:

    @ko
    of je de hekken goed kent of niet wil niet automatisch zeggen dat hij WEL of NIET daardoor bewusteloos is geraakt.
    Dat je gist is ok, maar je neemt het nu gewoon als waarheid aan!

  7. 7
    Harry zegt:

    Ko,

    Wellicht is een interessantere vraag: “Waarom ontstaan er bij elke grote ramp toch telkens complottheorieën, die tot nu toe allemaal onzin blijken te zijn?”.

    Jouw theorie dat er een kogel is afgevuurd op Karst en dat vervolgens iedereen dat feit onder de pet heeft weten te houden, is natuurlijk buitengewoon onwaarschijnlijk. Degene die geschoten heeft, alle getuigen, Karst zelf die nog wat gezegd heeft, de agent op de fiets, de agente in de auto, het traumateam dat hem uit de auto gezaagd heeft, het ambulancepersoneel, de arts(en) in het ziekenhuis, de verplegers/sters, de lijkschouwer, de familie, etc., hebben dus allemaal samengewerkt en besloten om hun mond te houden over een kogelwond (en dit waarschijnlijk door sterke druk van bovenaf, misschien zelfs wel uit “naam van de koningin”).

    Yeah, right.

    Onze overheid is soms wel een tikje eigenaardig, maar alle communicatietrainers en spindoctors zullen altijd aansturen op het zo snel als mogelijk naar buiten brengen van de volledige waarheid. De enige juridische reden waarom men tijdens een onderzoek wacht met het naar buiten brengen van alle feiten, is om eventuele getuigenverklaringen (van bijvoorbeeld een medeplichtige, mocht die bestaan), zo zuiver mogelijk op waarheid te kunnen controleren door vergelijking de eigen, dus niet publiekelijk, bekende feiten.

    Tot die tijd is alles speculatie.

  8. 8

    @Harry, een goede vraag. Als ik zelf niet slachtoffer van een complot was geweest dan had ik net als jij deze vraag gesteld. Maar inmiddels weet ik beter en begrijp ik ook waarom. Laat ik een paar voorbeelden noemen: IRT, Bouwfraude. De Bijlmerramp, journalist Willem Oltmans, de dood van Maarten van Traa, de landmijnen affaire, Bernhard Gate, nog onlangs de burgemeester van Utrecht en ga zo maar door. In de misdaad: zaak Vaatstra, Louis Hagemann, Joris Demming, Deventer moordzaak. enz, enz.

  9. 9
    Michael zegt:

    Hoi Ko

    Je vergeet de Puttense moordzaak de Schiedamse parkmoord de moord op Pim Fortuyn en klasse justitie bestaat niet.

    Burgemeesters die strontlazerus achter het stuur zitten en later minister kunnen worden.

    De good old boys netwerk en al die legale bankrovers die mede verantwoordelijk zijn voor onze geweldige economie

  10. 10
    Ko van Dijk zegt:

    @Michael, ik vergeet die helemaal niet maar mijn opsomming gold slechts als voorbeeld van een lange, lange rij.

  11. 11
    lola zegt:

    Mooi stuk Ko, mijn complimenten. Vervelend voor je dat je zoveel nare reacties hebt gehad.
    Ik heb nog wel commentaar op deze zin van :Echter, een Marokkaan zou dit nooit als eenling hebben gedaan. Dat weet je niet! Er zijn ook marokkanen die doorslaan en geen contact meer hebben met familie etc.
    Totale onzin dus, oordelen!

  12. 12
    Ko van Dijk zegt:

    @Lola, bij een Marokkaan denk je toch eerder aan een politieke daad. Niets is uit te sluiten natuurlijk.

  13. 13
    lola zegt:

    Ja dat klopt maar het hoeft niet zo te zijn dat bedoel ik maar te zeggen.
    Je moet niet gelijk negatief denken en een heel volk beoordelen. Dat vind ik eng als je dat doet ;-)

  14. 14

    Lola, we weten dat er 300.000 Marokkanen in ons land verblijven met extreme opvattingen. Dat wil niet zeggen dat ze allemaal Beatrix willen vermoorden. Er zijn genoeg Nederlanders die niets hebben met de monarchie. Maar die zullen dat niet op deze manier laten blijken.

  15. 15
    lola zegt:

    Die 300.000 moslims met extreme opvattingen mogen van mij allemaal het land uitgezet worden. Liever vandaag dan morgen. Dat is mijn punt niet, er blijven er nog ongeveer 700.000 over die niet extreem zijn in hun opvattingen en toch worden ze er gelijk op aangekeken als er wat gebeurd in het land.

  16. 16
    Nètwerk zegt:

    Als het een Marrokaan was geweest had de pleuris uitgebroken, dat durf ik JOU
    wel te vertellen. Nu nog de vraag waarom zoiets dan wel gebeurd zou zijn? De
    sociaal maatschappelijke onrust die er heerst, maakt dat men daar zeer gevoelig voor is.

  17. 17
    Ko van Dijk zegt:

    @Lola, dat ben ik met je eens. Wat ik alleen niet begrijp is dat er niet corrigerend wordt opgetreden vanuit de eigen gelederen.

  18. 18
    Nètwerk zegt:

    Dat is de schaamtecultuur.

  19. 19
    lola zegt:

    @netwerk kan schaamtecultuur zijn maar misschien ook onwetendheid in de zin van hoe moeten we dit aanpakken. Zijn ze zelf ook niet bang voor hun eigen landgenoten?
    Onverschillig zijn ze niet denk ik.

  20. 20
    Ko van Dijk zegt:

    @Harry, je leest op mij blog maar 10% van wat ik weet. Toen ik zelf slachtoffer werd van een complot ben ik eens verder gaan zoeken. Was mijn zaak uniek? Neen, dat was hij zeker niet. Maar je hebt gelijk dat je alles wat onverklaarbaar is niet gelijk een etiket samenzwering op moet pakken. Ik schreef daar twee artikelen over:

    http://www.kovandijkvertelt.nl/?p=443
    http://www.kovandijkvertelt.nl/?p=449

    Maar als je met onrecht en dofpotten wordt geconfronteerd ga anders naar de maatschappij kijken en zet je eerder vraagtekens bij gebeurtenissen. De paranoramale wereld heeft daar weinig mee te maken. 97% wat het paragilde uitkraamt is onzin. Het Zesde Zintuig was daar een treffend voorbeeld van.

    Maar het waren wel (andere) paragnosten die me op feiten, zoals in de zaak McCann en Vaatstra, hebben gewezen. Die ga ik dan onderzoeken en zo kom je stapje voor stapje verder.

  21. 21
    Nètwerk zegt:

    Dan een kort verhaal van mijn kant. Een gedecoreerde soldaat ( Militaire Willemsorde) komt terug uit O.Indië 1950. Maakt een afspraak met het Min. van Defensie te Den Haag, om verslag uit te brengen van de wandaden/toestanden van Nederlandse soldaten (zoals in Srebrenica).

    Alles staat op papier, moet voorgelegd worden. Dinsdags gemeld, na 4 dagen is hij reeds vermist, maar pas na 6 weken vermoord gevonden.

    Nee, de Overheid heeft alle bewijzen verdoezeld achterover gedrukt. Nu blijkt ook jaren later door puur toeval dat HIJ zelfs niet de enige is geweest die zij vermoord hebben. Daarover is een boek in de maak.

  22. 22
    Nètwerk zegt:

    Marokkanen, denken niet zelfstandig. Hun koning is het hoofd en zij zijn onderdanen. Ze leven nog te lang (niet gelukkig) in het collectieve groeps bewustzijn.

  23. 23
    Tanja zegt:

    Ik zie iets aan deze foto van je collum die auto op de achtergrond achter het hek
    http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-XJJXVZ7I.jpg

    Kan dit beveiliging zijn ?Ik wilde hem vegroten maar beeld is dan nog slechter .
    Maar je ziet daar wel een auto van die kant kwam hij dus aanrijden .Kreeg een schot verloor macht over stuur en reed menigte in wat misschien niet eens de bedoeling was ??Misschien wilde hij wel gewoon de dikke vinger (zacht uitgedrukt)geven aan de beveiliging .

  24. 24
    Harry zegt:

    Ko: “Ik schreef daar twee artikelen over”

    En dit was je conclusie:

    Conclusie
    Het Internet is een machtig medium. Iedereen heeft toegang tot bronnen die voorheen moeilijk waren te raadplegen. De interpretatie van de beschikbare kennis vereist een gezonde dosis argwaan en daar ontbreekt het aan. Een gerucht is sneller verspreid dan de wereld uitgeholpen. Er bestaan inderdaad samenzweringen maar die complotten zijn soms spontaan ontstaan omdat er zich een passende gelegenheid voordeed. Het idee dat er overal ter wereld superintelligente, misdadige mannen de meest bizarre scenario’s zitten te bedenken en het volk manipuleren is fictie, net zo onwaarschijnlijk als dat er UFO’s bestaan.

    Ko: “Maar het waren wel (andere) paragnosten die me op feiten, zoals in de zaak McCann en Vaatstra, hebben gewezen. Die ga ik dan onderzoeken en zo kom je stapje voor stapje verder.”

    Ben je nu ècht een stapje verder gekomen met deze paranormale vermoedens of zijn al je theorieën in de modder van onbewijsbare vermoedens blijven steken? Of heb je, in jouw eigen woorden, misschien alleen maar geholpen om “via internet geruchten sneller te verspreiden dan ze de wereld uitgeholpen kunnen worden” ?

    Die spiegel moet je jezelf durven voorhouden bij alles dat je blogt (en volgens mij ben je reëel en zelfkritisch genoeg om dat ook te kunnen doen). Ook in casu de kogeltheorie…

  25. 25
    lola zegt:

    @netwerk, blijkbaar heb jij er zelf geen ervaringen mee anders zou je dit niet zeggen.
    Ik ga hier met jou ook geen discussie over aan want jij komt uit een andere wereld als ik, blijkbaar uit een dorp zo te horen. Jij denkt ook niet zelfstandig zoals ik al eens eerder tegen je gezegd heb in een vorige reactie. Woef luister maar naar Wilders. Pak bal! Apport!

  26. 26
    Nètwerk zegt:

    @Lola, ik snap dat je niet van mensen houdt die je tegenspreken.
    Geeft niets hoor, die mogen er ook zijn.

  27. 27
    lola zegt:

    Nee ieder zijn mening maar ik houd niet van mensen die zonder er enige ervaring mee hebben gelijk met een oordeel komen. Inlevingsvermogen en doordenken is ook een optie.

  28. 28
    lola zegt:

    Maar desalniettemin vond ik mijn opmerking erg grappig hahahaaaaaaaaaaaaaaaaa;-)

  29. 29
    Nètwerk zegt:

    Misschien kun je beter bij Libelle terecht. Daar blaffen ze ook op comando.

  30. 30
    henri the wanderer zegt:

    M.I. treft de beveiliging geen blaam. alleen al vanwege het feit dat de kon. fam. in een soort cabrio bus langs dranghekken rijdt waarachter duizenden mensen staan.
    Een handgranaat zou inderdaad effectiever zijn geweest als het een aanslag op hen was geweest.
    Tegen zo een persoon kan men zich niet beveiligen. !!
    Schieten op een auto die met deze snelheid komt aangeraast en dan ook nog de bestuurder raken in frakties van seconden is voor 99,99999% uitgesloten !
    Wat mij uiteraard zal irriteren is dat er wel weer allerhande “experts”bij P&W zullen verschijnen en al of niet betaald hun zegje komen doen, dus weer veel blablablabla !!

  31. 31
    lola zegt:

    Libelle is niet mijn stijl …op commando blaffen al helemaal niet, ik ben een leeuw!

  32. 32
    Willemijn zegt:

    Denken jullie dat Peter R. de Vries hier nog op in zal springen?

  33. 33
    emiel zegt:

    Veel speculaties maar weinig waarheid. Ik weet nog uit wat ik geleerd heb over het vervoer van doden, dat het niet in de ambulance mag als de mens al is overleden. Er moet dan een lijkwagen komen. Dit i.v.m de wet op de lijkbeschouwing.
    Wat maakt het verder allemaal uit hoe en wat. Een ding is zeker. De veiligheid in dei land is ver zoek. Hoe vieren wij dinsdag bevrijdingsdag? Velen zijn in rouw om wat een mens deed. Laten we daar eens stil bij staan. Dat lijkt me beter dan al die theorien die hier worden vertelt.

    Ja Ko je hebt gelijk. ik heb ook met complot te maken gehad en je gaat er finaal aan kapot als je niet uitkijkt. Maar dat mag geen reden zijn om realiteit uit het ook te verliezen. Niemand zal ooit de vraag kunnen beantwoorden: waarom en met welk doel deed Karst dit. Niemand alleen hijzelf en hij zal niet meer antwoorden. Dat is de enige zekerheid in dit drama

  34. 34
    Willemijn zegt:

    Persoonlijk denk ik absoluut niet aan een complot.
    Wat ik wel zou willen weten is: wat waren exact de laatste woorden van Tates en wat hebben ze eventueel wèl gevonden in zijn huis?
    Er wordt alleen gesproken over wat ze niet gevonden hebben (wapens en explosieven) maar niet over wat (mogelijk) wel.
    Hopelijk krijgen we nog antwoord op deze vragen.

  35. 35
    Mark zegt:

    Die foto waarop de auto zo ernstig is ingedeukt, kan dat van 2 hekken a 14 kilo en aanrijdingen van 14 personen? Wie kan daar op reageren?

    Ps @ Ko,
    Op Youtube staat een amateurfilmpje (je moet ff zoeken ben nl de link kwijt) waar K. Tates al op de brancar ligt. Op dat moment zie je in beeld dat zijn arm half verstijfd omhoog staat. Kan dat betekenen dat hij toen al dood was?

  36. 36
    addy zegt:

    Lola: zou je ook eens kunnen reageren zonder er altijd Wilders bij te betrekken? Wat een vreemde reacties toch altijd.

  37. 37
    lola zegt:

    @addy, als je meerdere reacties op collumns van Ko in het verleden hebt gelezen dan begrijp je het wel.

  38. 38
    Michael zegt:

    http://www.telegraaf.nl/binnenland/3838881/__Karst_T._zei_nog__Tot_zondag___.html?p=1,2
    vreemd afscheid voor iemand die zelfmoord ging plegen

  39. 39
    horizon zegt:

    Off the record; wel of niet gedood door een kogel.
    Iemand die hersenletsel heeft, zal nooit 100% zuiver spreken. Die hallicuneert eerder dan dat er iets zinnigs uit komt. De verklaring aanslag plegen etc. zal zeker niet uit zijn mond gekomen zijn. Dat is uitgesloten. Hersenletsel kan misschien spierspasme geven, maar ook dat is uitgesloten aangezien hersenletsel juist vertroebeling van de geest en gedrag geeft. Ofwel totaal van de wereld zijn. Ook juist vertraagt gedrag.
    Met hersenletsel zal je NOOIT adequaat reageren. Absoluut uitgesloten. Elke neuroloog zal mijn uitspraak die niet op theorie is gebaseerd, onderbouwen.

    Feit nummer twee; hij heeft bewust deze actie gepland. Hij was alles kwijt. Een normaal eerzaam persoon die netjes zijn belasting betaalde, zijn huur. Zijn verplichtingen nakwam. Iets was de politiek etc. heeft bewezen niet te doen. We kiezen en vervolgens gaan ze een geheel andere richting op. Kiezersbedrog heet dat.

    De dader was ontslagen; in Naam van de Koningin. Laat zij nou ook geen dubbeltje belasting betalen en welvaren op de kosten van het Nederlandse volk. Hoe is de kroon ontstaan? Net als in Monaco; je kroont je immers zelf. Dat waren zelfs piraten.

    Koninginnedag zal nooit meer hetzelfde zijn. Waar hebben we het in Godsnaam over?
    Dit land is al jaren bezig af te glijden naar de rand van de afgrond. Tolereer allles maar. Gedoog alles maar. Polder politiek.
    Wat je zaait zal je ook oogsten.

    Dat is een voldongen feit voor de politiek en het Koningshuis. Met Pim Fortuyn en latter Theo van Gogh heeft dit land bewezen, met Wilders als opvolger, dat er veranderingen moeten komen. In alle lagen van de bevolking. Ook de hoogste.
    Helaas voor hun. Tijden veranderen. Middeleeuwen bestaan niet meer.

    Nogmaals; de echte slachtoffers zijn de mensen die hebben staan kijken. Ben benieuwd of het Koningshuis behalve op het persoonlijke bezoekje ook een persoonlijke bedrage doet om deze gezinnen financieel een hand te helpen. Dan pas laat je zien dat je dicht bij het volk staat en niet koek staat te happen en een dansje maakt. Immers hun portemonnee wordt gevuld door onze bijdrage.

  40. 40
    Twansel75 zegt:

    Ennnnnn we hebben beeld !

    http://www.rtl.nl/components/actueel/rtlnieuws/miMedia/2009/week18/Fri09.man_beweegt.xml

    Beelden gemaakt vlak na de crash. Hierop zie je de handen van Karst bewegen terwijl een agent zijn nek ondersteund. Kortom, hij was niet direct (hersen)dood…….

  41. 41
    Nètwerk zegt:

    @ Lola, speciaal voor Bea, zou ze hier ook zo van geschrokken zijn?

    ‘Arabische sjeik filmde zeker vijfentwintig folteringen’

    maandag 4 mei 2009 07:54

    Sjeik Issa bin Zayed al-Nahyan, broer van de kroonprins van de Verenigde Arabische Emiraten (VAE), heeft zeker vijfentwintig mensen zwaar toegetakeld. De omstreden sjeik liet de martelpartijen filmen.

  42. 42
    karin zegt:

    @Ko, je hebt met je andere artikel zelfs andere sites bereikt…

    http://www.weeswaakzaam.info/2009/05/bewijst-foto-van-pim-ras-dat-karst.html

  43. 43
    Ko van Dijk zegt:

    @Karin, dank je wel voor de tip maar inmiddels hebben vele sites mijn stuk geheel of gedeeltelijk geplaatst.

  44. 44
    karin zegt:

    Vond het wel grappig, uitgerekend op deze site, maar er stond een vraagteken bij de bron, vandaar.

  45. 45
    Ko van Dijk zegt:

    @Karin, ja dat verwacht je niet. Overigens komen de links van de meest onverwachte fora en sites. Mijn topic houd de gemoederen wel bezig en staat nu gelijk aan mijn Maddie theorie.

  46. 46
    Michael zegt:

    http://www.telegraaf.nl/binnenland/3841677/__Agenten_niet_vervolgd_na_schietpartij__.html?p=4,3

  47. 47
    Michael zegt:

    http://www.telegraaf.nl/buitenland/3840626/__VIDEO__UFO_boven_winkelcentrum__.html?p=18,2

  48. 48
    Ko van Dijk zegt:

    @Michael, daarom is het zo verwonderlijk als geen enkele agent in Apeldoorn zijn pistool heeft gepakt.

  49. 49
    Michael zegt:

    De waarschuwing aan Poetin vind ik nog verwonderlijker ook al is het off topic eind 2007 live voorspel en eind 2008 geef ik weer een aanwijzing naar 2009 toevallig hadden we het hier gisteren nog met elkaar over jij als niet gelover.

    En ach iedereen met een beedje stelletje hersen die naar het aanschouwen van de NOS Reconstructie heeft gekeken begrijpt wel dat er in ieder geval iets HEEL ERG fout is gegaan.

    Maar er zijn wel heel veel sukkels in dit land getuige de volgende link

    http://www.telegraaf.nl/binnenland/3833917/__Agressie_tegen_zwarte_Suzuki__.html

  50. 50
    Nètwerk zegt:

    Een agent moet overal op alert zijn, of staat hij daar voor zijn noppes.

  51. 51
    freedom zegt:

    Zie: http://www.nos.nl/nosjournaal/artikelen/2009/5/2/020509_reconstructie.html

    Filmpje met reconstructie.

    Mijn conclusie: als die animatie klopt dan hebben die twee agenten mede-schuld, ze hadden z’n banden moeten lek schieten en/of via de radio alarm moeten slaan. Ze staan daar niet voor niets, ze staan daar om verkeer te stoppen (als een van de vele ringen van beveiliging om de koningin), en dat hebben ze verzaakt. Daarnaast hadden ze (over deze weg van een halve kilometer) genoeg tijd om de rest van de agenten te signaleren over de radio! kost 3 SECONDEN!!! snel genoeg om mensen te alarmeren!!!! hebben ze dat gedaan? ik denk van niet!

    Als hij 100 reed op zijn top, (zonder oploop snelheid die ik niet meeneem) dan heeft het 18 seconden geduurd om tot de botsing te komen tegen de hekken. Immers, 100KM/h / 3,6 = 27,7 meter per seconde. De weg is 500 meter, en dus 18 seconden vanaf de agenten tot aan de hekken. Zou je de oploop snelheid meenemen, dan zal het waarschijnlijk uitkomen op zo’n 22 – 24 seconden omdat hij nooit 100 haalt vanuit een bocht en bij het begin van de Jachtlaan met een 50KW motortje. Das best lang, tel maar na. Hoe lang heb je nodig om de rest in te lichten? paar seconden neem ik aan, zeker als je bedenkt dat ze werken met “codes” om adequaat te reageren, als je dan nog 2 a 3 seconden erbij rekent vanaf het scheuren uit de Bosweg, kom ik uit op 23-24 seconden tijd om actie te ondernemen.

    GEFAALD!

    Of hij is gewoon doorgelaten, want die bus was al 20 minuten te laat, en om dit in 22 seconden te orkestreren terwijl je al opgefokt achter het stuur zit vereist wel heel erg veel skills, hoe wist ie op welk moment de bosweg uit te draaien om precies bij de bus uit te komen? die bus kon wel paar honderd meter te laat of te vroeg zijn. Als ie eerder was doorgelaten of was door gescheurd had ie de bus nooit kunnen raken, dit is met zo’n precieze dat ik begin te twijfelen aan heel het verhaal.

    Stel dat ie in het midden heeft gewacht om de bus te zien aankomen, dan kun je er nog een kleine 5-10 seconden bij optellen om alvorens door te gassen met een aanloopje, en waarom heeft ie niet eerst even geclaxoneerd zodat de mensen aan de kant konden gaan, want ik neem aan dat ie wel begreep dat zodra je mensen raakt je je zicht verliest en je snelheid verliest (zoals je hoort op de beelden waar de motor over z’n toeren gaat en snelheid verliest door de kinetische energie die hij verliest).

    Veel vragen nog.

  52. 52
    karnayna zegt:

    men mag toch aannemen,dat op zo een dag,de beveiliging op scherp staat?
    De hele voltallige familie,op een antieke open bus,dus een aanval .frontaal met een auto op deze bus,had misschien tot gevolg,dat de familie in de lucht was gevlogen?
    helicopters erboven,scherpschutters…zeker..de kans om te schieten.m.i.
    heel gek maar de beelden doen mij enigszins aan de aanval op kennedy lijken,ook een open tour,nu reken maar,dat er goed beveiligd werd.

  53. 53
    MeiSI zegt:

    En hoe voelt het? Wat???
    Dagen kunnen nadenken en meningen vormen, over hoe er zou moeten zijn gehandeld? Alle opties kunnen afwegen, bekijken analiseren, hervormen…. Als je daar staat en moet handelen, heb je die gelegenheid niet. Eerst feiten…. analyses, en berekeningen die wetenschappelijk onderbouwd zijn.
    Vijf en twintig seconden…… gaan snel als je niet bewust bent van tijd. Maar die duren heel lang als je ze telt. En achter je toetsenbord is het heel makkelijk om meningen te vormen…. je hebt tenslotte alle tijd. En als hij inderdaad door een kogel is gestorven, tja goede schutter!!!

  54. 54

    Ik heb niet alle comentaren gelezen dus misschien val ik in herhaling als ik zeg dat op het einde van het filmpje toch te zien is dat K.R. Tates zijn hand beweegt, of ben ik nu helemaal abuis?

  55. 55
    Michael zegt:

    Josje
    Voor jou maak ik graag even tijd en ach ik heb zoveel website´s en wat jij daar van vind ………….. zou de jouwe wel even zien maar ja jij blijft liever anoniem goh had die Karst in ieder geval meer ballen dan jou!

  56. 56
    Jali zegt:

    Vandaag nog weer wat beelden bekeken, maar ook elders op Internet zitten lezen…
    Meer en meer wordt duidelijk, dat van helderheid geen sprake is!

    Stel, dat Karst daadwerkelijk een daad wilde plegen richting koningshuis, een doel wat hij voor ogen had met zijn kleine oude autootje.
    Is het dan niet logischer, dat hij luid zou claxoneren om zijn doel te bereiken???
    Op de beelden van de vooruitrazende auto is duidelijk te zien, dat de man voorover lag.
    Als hij echt de bus had willen rammen, waarom dan niet bijsturen, want zijn doel was binnen zijn bereik, een paar meters naar rechts en de bus was wel geramd.

    Het wordt mijns inziens steeds duidelijker, dat er wel geschoten is en de man vermoedelijk niet eens meer wist, welke ravage hij achter zich aanrichtte.
    Dat hij de namen van Maxima en Alexander brabbelde, want meer zal hij toch niet meer hebben kunnen uitbrengen, wil nog niet per definitie zeggen, dat hij een aanslag op hen wilde plegen.

    Hij is van te voren nog bij zijn ouders langs gegaan en zou er zondag weer zijn.
    Ik kan me zo voorstellen, dat als je zo’n plan beraamd, dat je aangeeft, daarover nog niet zeker te zijn. Hij moest immers ook de sleuteloverdracht regelen en waarom is er niets bekend, waar hij naar toe zou verhuizen?
    Had hij het appartement nu wel of niet ontruimd, waarom daarover geen duidelijkheid geven?
    Hij had geen huurachterstanden, alleen was de huur voor hem te hoog geworden.
    De man was actief op Hyves, dus hij had een pc en Internet en had hij ook Internetvrienden. Waarom hoor je daar niets over?

    Die getuigenverklaring van die vroegere “vriend” lap ik aan mijn laars, staat die man ook eens in de belangstelling….
    Karst had bijna 2 jaar geleden na een blowtje gezegd, dat hij nog niet wist wat hij zou doen als hij zijn huur niet meer zou kunnen betalen, toch is hij verhuisd naar een duur appartement in Huissen.
    Waarom is de man ontslagen?
    Had hij er een potje van gemaakt op het werk of kwam het door reorganisatie: first in-first out?

    Allemaal vragen, die maar niet beantwoord worden, terwijl het allang duidelijk is, dat de man geen explosieven had en geen handlangers. Dat een tweede man uit het raampje zou zijn gesprongen is een onwaarschijnlijk verhaal. Ik ben vrij klein en slank, dus ik zou me wel door zo’n raampje kunnen wurmen, maar eruit springen…

    Ondanks dat de man dood is, wordt er echter geen helderheid gegeven!
    Is het uiteindelijk een blamage dat hij beschoten is, waardoor er zoveel slachtoffers vielen: geen controle meer over zijn stuur?

    Waarom inderdaad is er niet meteen alarm geslagen, toen hij door de eerste post knalde?
    Misschien al bij de eerste keer, toen hij door de wegafzetting probeerde te komen en weggestuurd werd. Maakte hij toen nog een praatje, maakte hij een verwarde of vreemde indruk?
    Een beetje alertheid, het hoeft niets te betekenen, maar toch even doorgeven….

    Niets van dit alles, stilte, waardoor er veel ruimte blijft voor gissingen.
    Gissingen, die geen positief beeld geven van de autoriteiten en het is onzin om te zeggen, dat het onderzoek nog in volle gang is, want de man is dood, getraceerd, geen terroristische banden, geen handlangers, wel een einzelgänger met weinig vrienden.
    Is dat genoeg om te zeggen, dat het om een aanslag gaat?

    Wat als hij aangeschoten was, waardoor hij deze ravage kon aanrichten…
    Wat als er in het wilde weg geschoten is, er waren bij de eerste post inderdaad niet veel mensen, en hij de macht over het stuur verloor.
    Het is dan een toevalstreffer met dodelijke gevolgen!

    Ik ben niet zo van de complottheoriën, maar deze zaak stinkt!

    Overigens heb ik ruim 10 jaar geleden een blauwe maandag bij de politie gewerkt, waarmee ik acuut gestopt ben, toen bleek, dat de politie niet zo onkreukbaar was.
    Ik heb hier wel aangifte van gedaan bij het ministerie en ik ben in het gelijk gesteld.

    Onze democratie is niet zo mooi als voorgespiegeld wordt…

    Vriendelijke groet,

    Jali

  57. 57
    henri the wanderer zegt:

    Freedom;
    Mooi rekensommetje, zelfs al hadden de agenten op en bij de vluchtheuvel met hun potofoon contact met hun collegae kunnen opnemen, dan hadden die ook niets kunnen doen en waren waarschijnlijk zelf ook door de lucht gevlogen
    Een pistool trekken uit een dichtgeclipte holster en op banden gaan schieten op een auto die dan waarschijnlijk al 50-60 meter verder is is totaal zinloos , probeer maar eens een bierviltje te raken op 25 meter, dan ben je een goede schutter>

  58. 58
    Laura zegt:

    In het filmpje zje wel duidelijk een hand bewegen, die beweegt alsof iemand wat verteld (van Karst lijkt het dus..). Dan zou het betekenen dat hij nog wel leefde en dus best een verklaring zou hebben kunnen geven.

  59. 59
    Marcel zegt:

    @Ko
    “NB, aan de reacties te oordelen geloven steeds minder mensen dat Karst nog een verklaring heeft afgelegd. Waarom heeft de politie ons dan voorgelogen?”

    Vreemde conclusie
    De reacties zijn allemaal persoonlijke visies op het gebeurde en is geen automatisch bewijs dat de politie ons heeft voorgelogen of juist niet heeft voorgelogen.

  60. 60
    Michael zegt:

    Voor de niet willende lezers het Koninklijkhuis heeft altijd standaard bij dergelijke evenementen Sluipschutters van de special force eenheid bezig is maar even een feitje.
    En hebben jullie ook wel eens gehoord van oorclips en microfoons zelfs in een discotheek of bij VIP bescherming staan ze constant met elkaar in kontakt

  61. 61
    Harry zegt:

    Jali zegt: “Ik ben niet zo van de complottheoriën, maar deze zaak stinkt!”
    :-)

    Jali opnieuw: “Overigens heb ik ruim 10 jaar geleden een blauwe maandag bij de politie gewerkt, waarmee ik acuut gestopt ben, toen bleek, dat de politie niet zo onkreukbaar was.
    Ik heb hier wel aangifte van gedaan bij het ministerie en ik ben in het gelijk gesteld.

    Onze democratie is niet zo mooi als voorgespiegeld wordt…”

    Ik ontwaar een duidelijke correlatie tussen het hebben van een slechte ervaring met onze gezagsdragers en de sterkere neiging tot het geloven in complottheorieën…

  62. 62
    Brul zegt:

    Beste Ko,

    Mijn complimenten voor de manier hoe je je mening verdedigt. Vooral tegen mensen die jou en je standpunt afkraken om het afkraken. Ik ben het niet helemaal eens met je theorie (ik denk namelijk dat er niet is geschoten), toch denk ik dat er niet alleen een doorgedraaide ex-beveiliger is geweest.

    Ik vind dat ieder zijn of haar mening mag bepalen zonder dat hij of zij die hoeft te verdedigen. Mensen als Ko die juist expliciet zijn en op de voorgrond treden worden altijd neergemaaid.

    Mijn persoonlijke mening behoeft een eigen site en daardoor zal ik jullie hier niet mee vermoeien. In kort komt het er op neer dat de koninklijke bus helemaal niet het doel was. Het doel waren juist de onschuldige mensen en “De Naald”.

    Vergezocht? Misschien, maar ben je nieuwsgierig; toets “David Icke” in op Google Video of op PirateBay.

  63. 63
    Jali zegt:

    Dat bedoel ik ook, er moeten sluipschutters aanwezig geweest zijn en die hebben hun wapens in aanslag….
    Ook oorclips, microfoons, waarmee ze met elkaar in contact staan!

    Afgezien daarvan vind ik het ronduit stuitend, zoals er met dat kleine meisje omgegaan wordt. Het meisje, wat met haar haren nog achteruit verdwaasd op de grond zit voor ze valt, terwijl de agent, die vlak bij haar staat met zijn armen op de rug zonder enige enige emotie de andere kant op kijkt.
    Kijk je verder naar de beelden, dan zie je 2 agenten, die zich over haar heen buigen, durft de een blijkbaar zijn broek niet vuil te maken en de ander zit wel op zijn knie, maar op een of andere manier voelt het zo kaal…
    Zie je net iets eerdere beelden, dat lijkt het erop, dat opa het kind probeerde te beschermen, maar rolde zelf weg.
    Iedereen kreeg steun van toegesnelde mensen, maar dit meisje moest het doen met 2 afstandelijke agenten.

    Maar daar gaat het allemaal niet om: is Karst bewust schuldig of zijn er noodlottige schoten gelost, waardoor dit drama heeft kunnen plaatvinden?
    Heldere antwoorden, die iedereen kan begrijpen, maar op heldere antwoorden kunnen we lang wachten!

    Door het hele gebeuren ga je meer lezen op Internet en dan voel ik me geschokt: Juliana blijkt door haar vader misbruikt te zijn en was op haar 18-de zwanger van haar vader.
    Bernard heeft meerdere buitenechtelijke kinderen verwekt, de Greet Hofmansaffaire, Lockheed en dan heb ik het nog niet over de zaken, die Ko zelf genoemd heeft.

    In het belang van het algemeen worden zaken in de doofpot gestopt en al snel wordt het nieuws vervangen door ander nieuws. Alsof er bijna het consigne is afgegeven, niet te veel nieuws hierover!
    Zelfs bij de vliegtuigramp was er meer nieuws, ook de dagen daarna.
    Maar hier lag de schuldvraag ook anders, minder bij ons land zal ik maar zeggen…

    Groetjes Jali

  64. 64

    @Harry, ga ons nu eens vertellen door wie je bent ingehuurd? Jij bent zowat de enige Nederlander die gelooft in de onkreukbaarheid van onze overheid. Misschien lig je onder een steen maar die indruk geef je ons niet. Kom op Harry, biecht op wie je broodheren zijn…..

  65. 65

    @Jali, eindelijk weer iemand die ook verder kijkt dan wat de meeste mensen zo graag willen geloven. Goede reactie van je!

  66. 66

    @Brul, mijn theorie is NIET dat er geschoten is. Mijn theorie is juist dat het zeer vreemd is of vreemd zou zijn als er niet geschoten is. Dan ga ik kijken naar de feiten en verbaas me erover dat Karst zogenaamd helemaal bij kennis en niet verward een verklaring heeft afgelegd. Dat laatste geloven veel mensen ook niet. En dan kijk je naar de verwondingen en ga je filoseferen.

  67. 67

    @MeiSI, wellicht zijn de ontwikkelingen van de laatste 15 jaar aan je voorbij gegaan maar 80% van alle journalistiek over de hele wereld wordt verricht achter de pc waarbij het Internet en de mobiele telefoon de belangrijkste communicatiemiddelen zijn.

  68. 68
    Jali zegt:

    Zucht, lekker makkelijk om te zeggen, dat ik 1 slechte ervaring heb gehad en daardoor dus eerder geneigd ben om een complottheorie te geloven.

    Als je niets met ons systeem te maken hebt, braaf je dingen doet en niet per ongeluk de verkeerde mens ontmoet, ja dan komen deze gedachten over mogelijke complottheorie misschien vergezocht over.
    Dat recht heeft iedereen!

    Ik wens niet over mijn persoonlijke leven uit te wijden, maar schop iemand spreekwoordelijk tegen de schenen, vooral als het een ambtenaar is en je kunt er zeker van zijn, dat het muisje een staartje heeft.
    Tegenwoordig ben ik wat meegaander geworden of laat een bekende instantie het bezwaarschrift indienen.
    Echt, dit maakt een reuze verschil, binnen 3 weken kreeg diegene antwoord en werden sommige beslissingen herzien.
    Zo wordt de burger dus monddood gemaakt!

    Klokkenluiders schijnen tegenwoordig gerechtvaardigd worden, maar ze krijgen van hun leven geen baan meer!
    Ieder bedrijf heeft zijn eigen geheimen en een eigen gesjoemel, zeker als het grote bedrijven betreft, want die hebben sterke juridische adviseurs in dienst en je hebt een verklaring tot geheimhouding te ondertekenen als je in dienst komt.

    Klinkt in eerste instantie heel mooi ten aanzien van de cliënten, maar het betekent ook, dat je zwijgplicht hebt als het een intern gebeuren betreft.
    We zijn tegenwoordig traceerbaar op Internet en je laat het wel uit je hoofd om jouw visie als aanwezig zijnde agent, maresschausee, beveiliger, scherpschutter of ziekenbroeder op Internet te plaatsen.

    Gelukkig zijn zij, die nog nooit met ons systeem in aanraking zijn gekomen, goed dat er nog goedgelovige burgers zijn, jammer dat ze eveneens daardoor oogkleppen hebben voor de dingen, die niet in dat straatje passen.

    Groetjes Jali

  69. 69
    Marcel zegt:

    @Ko

    Dan ga ik kijken naar de feiten en verbaas me erover dat Karst zogenaamd helemaal bij kennis en niet verward een verklaring heeft afgelegd.

    Wie heeft gezegd dat hij helemaal bij kennis was en niet verward? Link naar site graag

  70. 70
    Marcel zegt:

    @Jali
    “jammer dat ze eveneens daardoor oogkleppen hebben voor de dingen, die niet in dat straatje passen.”

    De pot verwijt de ketel

  71. 71
    Willemijn zegt:

    Is er niet een arts en/of neuroloog onder ons die, met kennis van zaken, kan vertellen wat wel en niet mogelijk is na zo’n klap?

  72. 72
    Irene zegt:

    @Jali
    zeer goed opgemerkt van jou vandaar dat er af en toe ook wat info toe gespeeld krijgen.
    .
    We zijn tegenwoordig traceerbaar op Internet en je laat het wel uit je hoofd om jouw visie als aanwezig zijnde agent, maresschausee, beveiliger, scherpschutter of ziekenbroeder op Internet te plaatsen.

    En aangezien Peter R niet de enigste is,zijn er genoeg webbloggers die deze taak op zich nemen.

    De een onder een pseudo de ander openlijk onder naam,helaas vergeten bepaalde reageerders niet dat zij net zo traceerbaar zijn.

    Ik ben niet op complotten uit maar op de WAARHEID iets waar veel mensen graag hun hoofd van af wenden dat is veiliger en makkelijker elke klokkenluider kan bij ons terecht met naam of anoniem en anders hebben we klokkeluidersonline nog.

    Dat dit veel weerstand oproept en scheld en dreigbrieven ach persoonlijk sch… ik daar op .

    Om met Pim Fortuyn zijn woorden te spreken laten wij waken voor de vrijheid van spreken.
    .

  73. 73
    Michael zegt:

    Dit zegt een voormalig rechter over deze zaak over complotten en de geele corruptie van de Nederlandse staat.

    http://dutchtv.web-log.nl/mijn_weblog/2009/05/aanslag-koningi.html

  74. 74
    Bonder zegt:

    Trek het je niet aan Ko, de kritiek van velen op je gespeculeer, sommige mensen zijn nu eenmaal niet gewend aan vrij denken en zijn eerder gerust gesteld bij een snelle veroordeling met een dader wie ze de schuld kunnen geven. kunnen ze weer verder met hun leven en voelen ze zich veilig. Anderen daar in tegen zijn wat makkelijker met vrij te denken en kunnen zich wat theorieen door hun hoofd laten gaan, immers is nadenken vrij en de enige manier om wijzer te worden. Misschien haal je er geen mensen mee terug maar mocht de waarheid ooit boven tafel komen en het blijkt inderdaad zo te zijn, heeft het mogelijk geholpen mensen in het vervolg beter te kunnen Beschermen. Ga zo door….

  75. 75
    Nètwerk zegt:

    Miachel 102 daarin wordt naar mijn mening de juiste wortel van de huidige sociaal maatschappelijke onrust bloot gelegd. Een bijzondere goede samenvatting.

  76. 76
    horizon zegt:

    Als je naar de foto kijkt, zie je dat de dader een hoofdwond heeft. Eerst zit hij naar voren en later ligt hij naar achteren. Hij is overleden door hersenletsel. Dit is dus ontstaan door het ongeval. Hetzij door een klap hetzij door een schotwond.

    Het moment dat iemand hersenletsel heeft, kan het hersenvocht nergens heen. Dat geeft een verhoogde hersendruk. Dat geeft verwardheid. Hallicunatie’s. Een handbeweging is ook daarbij volkomen uitgesloten. Hier zou hij namelijk gericht hebben gereageerd met handbeweging en op ondervraging.

    Een duidelijke uitleg dat hij heeft uitgesproken een aanslag te hebben gepleegd of wat voor woorden dan ook, is praktisch niet haalbaar neurologisch gezien.

    Kortom; het hele officiele verhaal klopt voor geen kanten.

    Dan kan men nog wel 1000 keer een filmpje bekijken. Luister naar de officiele verklaring. Dood door hersenletsel.

    Als een kind valt van de trap, moet je het kind steeds in de gaten houden vanwege eventuele zwelling. Gedurende de nacht moet het kind wakker geschud worden om te kijken of er wat aan de hand is.

    Hier ziet men duidelijk een persoon die volkomen weg is. Vol bloed.
    Nogmaals, neurologisch gezien is het niet een juiste verklaring.

  77. 77
    Willemijn zegt:

    Maar Horizon, dat wakker maken is om te kijken of er iets verandert aan de situatie. D.w.z. dat eventueel hersenletsel ook pas later tot uiting kan komen en niet noodzakelijk direct na de klap. (Tot 24 uur na een ongeval).
    Het verbaasd mij dat er op tv, internet e.d. zo veel veiligheidsdeskundigen aan het woord komen maar dat niemand de moeite heeft genomen om een neuroloog uitleg te laten geven over wat wel en niet mogelijk is.
    En wat waren nu exact die laatste woorden van Karst T.?
    Waarom krijgen we dat niet te horen?
    Nogmaals, ik geloof niet in een complot maar wil gewoon graag wat antwoorden.

  78. 78
    Michael zegt:

    @Netwerk

    De auteur vertelde mij dat hij zich nog mild uitliet over deze kwestie, uit respect voor de nabestaande.

  79. 79
    Jali zegt:

    Goede link Michael!

    Ik herinner me mijn ontslagprocedure, hoewel ik capabel was voor mijn werk en dit ook goed deed, een kwestie van mismanagement zal ik maar zeggen.
    Ik herinner me de uitspraak van de advocate: Mevrouw, in dergelijke gevallen krijg ik nooit grijze muisjes aan mijn bureau.

    Ben ik iemand van de barricade’s?
    Nou nee, maar onrecht is voor mij onaanvaardbaar!

    Mijn kritische geest heb ik van mijn vader, die gedwongen het klooster in moest en toen al zag, dat jongetjes misbruikt werden door de patertjes. Hij is het bijtijds ontvlucht ;)
    Nu komt steeds meer openbaar, dat priesters en paters hun positie misbruikten om aan hun behoeftes te voldoen.

    Het is een zijsprong, ik weet het, maar ja, de Heilige Stoel, de basis van de Europese religie, de schijnheiligheid van ons hedendaags bestaan…
    Hoe moet de gewone mens zijn/haar positie zien: horen, zien en zwijgen!

    Voor vanavond houd ik het voor gezien, na de dag is de avond om te rusten, te slapen en de geest weer op te laden.
    Morgen is er weer een dag….

    Groetjes Jali

  80. 80
    Marcel zegt:

    @horizon
    “Het moment dat iemand hersenletsel heeft, kan het hersenvocht nergens heen. Dat geeft een verhoogde hersendruk. Dat geeft verwardheid. Hallicunatie’s. Een handbeweging is ook daarbij volkomen uitgesloten. Hier zou hij namelijk gericht hebben gereageerd met handbeweging en op ondervraging.”

    Niet te snel door de bocht
    http://www.opentherapeuticum.be/OTL-jeugd/NietAangeborenHersenletsel.htm

    en

    http://www.nvvn.org/voorlichting/SHT_schedelhersenletsel.html

  81. 81
    Michael zegt:

    @Marcel

    Jammer dat je de reactie 13 ontwijkt en persoonlijk vind ik de link in 102 iets meer on topic dan die van jou maar meningen en smaken verschillen gelukkig anders werd alles zo grijs heh.

    Jali een goedenacht gewenst en bedankt voor al jou bijdrage´s

  82. 82

    @Harry, “Een lastig burgermannetje, die Ko. Met tentakels in alle lagen van de journalistiek. Ko is een ‘risico’! Nu kunnen we het schietincident niet langer onder de pet houden. O wee, als hij meer aanhangers krijgt!” Grappig bedoeld van je Harry maar dat is precies wat er nu gaande is.

    Harry, sla een kruisje en prijs je gelukkig dat je nooit met ambtelijke instanties te maken hebt gehad. Want dat leidt ik af uit je relaas. Ik heb hier alvast wat leuk leesvoer voor je:

    http://www.sdnl.nl/index1024.html

  83. 83
    Wake up zegt:

    Mijn zoon heeft hersenletsel opgelopen aan de linkerzijde van het achterhoofd door een klap met een brommerslot van 2 kg het verschilt waar de hersens een optater krijgen …eerst was hij volkomen verdoofd… wist niet wat er gebeurd was .. op de vraag van zijn vriend wat het telnr van mij was antwoordde hij 67hb in de volle overtuiging dat het correct was …later voelde hij dat het goed mis was en vroeg aan zijn vriend …”ik heet toch ….”? Nadat hij een epileptische aanval kreeg door dit letsel werd kwam er politie en ambulance …de eerste heeft hem nog een klap voor zijn kop gegeven omdat hij zich zo door die aanval agressief zou gedragen … mede dat hij iets daarvoor een joint had gerookt waardoor de hersens niet zo erg opzwellen kan hij het vandaag de dag nog navertellen .. maar hij was al opgegeven .
    Dus hij zou best mogelijk zijn dat hij met zijn hersenletsel nog aanspreekbaar zou zijn geweest .ook al wil dat er bij mij niet in …
    daarnaast geloof ik ook niet dat zeker vandaag de dag …alleen maar beveiliging rondom de koningin zou zijn geweest maar zeker ook ver er buiten en dan heb ik het echt niet over een beveiliging bureautje…
    Kijk hoe snel de helikopters al door de lucht vlogen …
    wat mij ook opviel dat met de livebeelden de auto lang zo hard niet aan kwam rijden als in de latere beelden …..waarvan gezegd word dat het tussen de de 50 en 100 km was.

  84. 84
    Marcel zegt:

    @michael
    Ontwijk nr. 13 niet.

    Als mensen mij met sarcastme onderuit willen halen vind ik prima… de mate waarop ze dat doen is bepalend of het negeer of niet.
    Is het sarcastme maar wel gebaseerd op feiten dan krijgen ze reactie.
    Met onjuiste feiten over mij om me onderuit willen halen.. Negeer ik

    Ik hoef niet op alle berichten te reageren anders ben ik 24 uur aan het typen.
    on topic en off topic loopt gewoon door elkaar heen.

    Mooi verhaal van nummer 102.
    Of hij nu gelijk heeft of niet, het is geen bewijs dat er nu een complot / doofpot-affaire aan de gang is m.b.t. Koninginnedag 2009 ondanks dat ik met veel in zijn verhaal eens kan zijn.

RSS Feed for this entry